....

Hejsan, förlåt att jag knappt hubbit blogga idag men jag har ju varit på kurs med Vickan. Vi red två pass idag och ett pass imorrn.
Pass 1: Vickan kändes ganska fin, hon var lite stark i munnen men det fick vi tag i efter kanske 10 minuter. Dom sista 20 minuterna var hon faktiskt jättefin. Vi gjorde mycket övergångar och skänkelvikningar för att få henne att fukosera på mig. Sen har den hänt en väldigt rolig grej som jag ska börja göra men det kommer jag berätta för er om nån vecka kanske, är jättelycklig. Kan bara säga tack Gunilla :)
Efter förta passet var det lunch hemma hos Gunilla. Paco (gunillas man) hade lagat korvstroganoff som var super gott. Då betämmde vi också ordningen till andra passet.
Pass 2: Då kände jag att jag hade fått igenom mycket från pass 1 så hon var fin. Vi gjorde mycket skänkelvikningar och övade på skrittpiruetter och enkla byten. Jag kände efter ett tag att hon började bli trött men att hon kämpade på bra ändå. Sen red jag hem i mörkret alldeles ensam men hon var jättesnäll. Haha, jag såg lite lysande ögon här och var i skogen, såg också en räv men Vickan märkte inte den,hahah ;)
Nu sitter jag i soffan som valigt och kollar på ¨Gubben i graven bredvid¨ med Mamma :) Imorrn kommer också Pappa och Alvin hem, mysigt ;)
PUSS//EBBA

Kommentarer
Postat av: sofia

hej , kan inte du förklara lite enkelt hur man gör galoppombyten ?

kram

2011-12-28 @ 23:14:28
Postat av: Njordan

Vad är det du ska göra?? Du måste faktiskt berätta nu nu nuuu!! :D

2011-12-28 @ 23:32:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback