Fullspäckad helg...

Halloj! Har haft fullt upp i två dagar nu aå har haft svårt att hinna med att blogga menmen...
Igår åkte jag till stallet vid ungefär halv 11. Direkt när jag kom dit så gjorde jag iordning Vickan och red hene till ridhuset medans mamma mockade och fixade hennes mat. Red i ridhuset i ungefär 50 min och hon var ganska fin faktiskt, hon hängde lite i munnen men det blev bättre på slutet. Jag red mycket skänkelvikningar så jag fick loss hennes högersida och jag gjorde mycket så att jag red en öppna på en halv långsida och sen gick jag dirket därifrån in i en sluta in till medellinjen. Sen gjorde jag också en övning som är jättebra med att man går in i en öppna gågra steg på långsidan, asså typ 4-5 steg och därifrån går man in i en sluta in mot medellinjen i 4-5 steg och utifrån slutan går man in i en öppna på 4-5 steg och sen in i en sluta igen osv. Efter jag ridit hem och fixat allt efteråt så åkte jag och mamma till Kärsö Gård som våra kompisar äger. Dom rider också för Sjövillan. Vi skulle nämligen ha årsmöte där alla i Sjövillan. Det var jättekul att få träfa dom som var där, det var inte så många som var där men det var ändå kul. När jag kom hem hade jag ungefär 50 min på mig att byta om från hästkläder till ¨partykläder¨och duscha och fixa håret och sminka mig. Jag skulle till en tjej i stallet som hade bjudit hem alla ungdommar från stallet. Det var verkligen super kul, vi var ungefär 10st. Jag kom hem vid ca: 00.30.
Idag blev det ännu en tidig dag. Jag, mamma och Elena skulle åka och kolla i Täby där det var en Regional P1. Det var massor av mina kompisar som var där och tävla och det gick bra för alla. Jag skulle ha varit med och tävla där men eftersom vi var hos tandläkaren i tisdags och hon ska gå men hackamore i 3 veckor så strök vi oss. Men det var i alla fall jättekul att kolla. Ida Pantzar red sin första start på sin nya ponny Arragon (ida är också hon som har gjort min design på bloggen). Det gick jättebra för dom, de var så duktiga. Dem red på 67.89% och kom 4:a :) Grattis älskling <3
När tävlingen var slut ca: 12.00 så åkte vi till stallet. Jag tränade för Bugg/Gunilla klockan 15.00 och det gick så himla bra. Haha, jag ville inte hoppa av henne haha :) Hon var verkligen jättefin. Vi gjorde mycket galoppfattningar som blev ovanligt fina och sen gjorde vi mycket skolor som nästan satt som en smäck. Jag kände idag att jag fick loss henne ordentligt i högersidan igår för hon var jättemjuk och avslappnad idag.
När jag kom hem kollade jag på Ponnyakuten som var sådär denna gång...
En bild på fina Arragon <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback